Sömnad

Jag tycker att det är rätt bra att dokumentera ens projekt, ibland så är det lätt att glömma bort arbetet bakom, men en kan ibland också se vart det gick snett när inte all går ihop som det ska. Tänkte att jag skulle visa vad jag jobbat på sedan september.
Jag har till exempel sytt om en second hand bröllopsklänning.
På onsdag så kommer Dee för att prova den, jag ska visa före och efter bilder när klänningen är helt klar!
Sydde på denna candy stripe klänning. 
Har fortfarande inte fållat kjolen. Typ det enklaste och snabbaste, ändå tråkigaste.
En kväll bestämde jag mig för att sy något i det här tyget...
Favorit fickorna.
Den klänningen blev iallafall helt klar!
Sedan så fick jag en Etsy beställning och sydde en kattklänning till en tjej som jobbar på ett katt cafe i Australien, det måste ändå vara den bästa typen av cafe jobb!?
Jag köpte ett par vantar och ett nystan second hand.
Satte en nål i vanten...
Nu hoppas jag att fyrklöven get mig tur och att jag inte kommer halka omkull på blöta löv eller is i vinter!
En kjol från resterna av denna faux fur jacka.
Blått och blått.
Idag så ska jag fålla och sy i ärmarna i den här klänningen som är från ett retro insiprerat mönster. Tar du bilder under processens gång eller har du andra tips och knep, finns det en regel som hjälper? Let me know X

Kommentarer
Postat av: Hanna

alltså du är så duktig!

2015-11-08 @ 21:36:56
URL: http://vinylbrus.blogspot.se/
Postat av: ella

jag brukar försöka dokumentera också men glömmer alltid bort :( du kanske har visat förut, men hur tänker man när man vill göra sådana fickor? så himla fina och praktiska!

Svar: Jag kan självklart visa hur jag gör! :) Det är mina favorit fickor!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-11-08 @ 23:26:10
URL: http://ellasyr.blogg.se
Postat av: Annamariaa

Alltså åhh! Gud så fint. Har länge velat sy en cirkel kjol, mest för att det är så himla fint. Men ibland orkar man helt enkelt inte. Kram sålänge

Svar: Du hinner ju med en massa böcker istället :) Kram!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-11-18 @ 16:35:15
URL: http://annamariaa.blogg.se
Postat av: Agnes

Åh så härlig blommig klänning, jag älskar fickor i kjolar och klänningar!

Svar: Åh tack! älskar fickor jag med :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-11-19 @ 11:18:37
URL: http://agnesbox.devote.se
Postat av: Alicia

Kattklänningen är verkligen att dö för, men sen den blommiga med blå botten!?!? Omg. Helt jävla perfekt!

2016-01-10 @ 13:05:30
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0