Låtsas leopard

I brist på sy/film editing inspiration så tog vi en promenad i Leigh woods idag och andades frisk höstluft!
 
Klättrade lite i träd.
Fin ihålig ek, saknade tyvärr sockerdricka 
Kom hem och kände att en höstjacka ska en väl kunna knåpa ihop. 
Leta på mönsterdelarna i detta hav av streck.
Jag började med att klippa ut alla delar i fodertyget först eftersom jag inte provat detta mönster förut, jag höjde armhålet och tog in axeln lite till yttertyget sen.
Den undre delen är orginalet men jag ville ha en rundare krage som sträckte sig lite längre runt halsen så jag ändrade lite grann.
Klippte ut och sydde ihop, här syns också yttertyget!
Leopard fuskpäls som jag köpte på fabricland för ett tag sedan då det var så billigt. Plush fabric är ju så poppis att köpa under sommarmånaderna liksom.
Vände ut och in.
Och provade lite, ganska många nålar kvar och jag har fortfarande inte fodrat. Har tänkt att jag ska kapa ärmarna till 3/4 längd och sedan klurar jag på knäppning och alternativa fickor. Visar slutresultatet en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Fredrikapåvinden

Wow vad fin den kommer bli!!!

Svar: Åh, håller tummarna för det!
kjolhelaveckan.blogg.se

2014-10-26 @ 13:52:47
URL: http://fredrikapavinden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0