Sypeppen #27

Nu är den klar! Min faux leopard jacka i 60-tals stil har varenda knapp och söm redo och jag hinner vara med alla peppare i sypeppen#27! Lite såhär såg min inspiration ut, bilderna hittades på pinterest.
 
 
Och såhär blev min version!
 
En stor luddig krage!
Ryggen är ganska rak med ett motveck som börjar strax under skulderbladen.
De översta knapparna är ett par klassiska läderknappar som jag hittade i en låda någonstans för längesedan, dem är lite nötta men det gillar jag. De fyra nedersta knapparna är i samma stil fast gjorda i plast.
Helfodrad.
Sedan ser den tjusig ut med en rosett till också, what's not to love?!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Superhärlig! Älskar verkligen att du lade till bandet som en detalj, det ger en sådan snygg finish!

Svar: Åh, tack :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2014-11-15 @ 20:32:42
URL: http://zetacheeta.blogg.se
Postat av: Josefine

Så himla fin! Jag ville också sy en leopardjacka i 60-talsstil denna hösten (finaste jackan ju), men hittade tyvärr inget bra tyg :( men ska absolut fortsätta leta, särskilt efter att ha sett din!

Svar: Tack snälla! Jag tänkte att jag skulle ta tag i ett projekt som en liksom aldrig tar sig för. Hmm, kanske kolla efter tyg på ebay?
kjolhelaveckan.blogg.se

2014-11-15 @ 20:57:54
URL: http://withheartshapedbruises.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0