En blå blus

Jag syr i princip 24/7 just nu i förberedelse till några julmarknader i december så egentligen har jag inte alls tid till att sy till mig själv... Jag försökte motstå Fredrika och Josefines blus sew along i samarbete med tygverket, men jag har blivit så inspirerad! Sedan har jag ett väldans tomrum i min garderob vad gäller två delat, sist jag sydde en kjol till mig själv var förra sew alongen! Såhär tänker jag kring blusen in my dreams:
Här har vi min skiss. Jag tycker att knäppöppningar är så himla fina och äger ingenting med en knäppning i ryggen som inte är en dragkedja. Jag vill ha en oval halsringning som liksom ramar in nyckelbenen, en lös och ledig passform och så riktigt puffiga ärmar!
Jag köpte mitt tyg på SEWN här i Bristol och färgen är helt perfekt matchad med hur jag planerat blusen både i min sewing planner och i huvudet! Jag har inga knappar än men jag måste ju göra ett mönster först så detaljerna får vänta. Nu så ska jag slänga mitt nya tyg i tvätten för att se till att blusen inte krymper när den är färdigsydd.
To be continued.
 
Håll utkik på instagram---> @fredrikaochjosefine och #sewalongblus för en massa inspiration!

Kommentarer
Postat av: Fredrikapåvinden

Åh! Vad roligt Sabina! Blusen kommer bli sååå fin! <3

Svar: Tack för peppen! :) Ser framemot att se vad alla hittar på! <3
kjolhelaveckan.blogg.se

2016-11-20 @ 10:02:37
URL: http://fredrikapavinden.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0