Januari stök

Brrrr! Januari har verkligen varit upp och ner. Jag har knappt haft några pengar över efter att vi betalt hyran och sedan har det bara varit grått, kallt och regnigt i Bristol. Har haft förkylning I två veckor. Min cykel har vägrat att låsas upp och jag har varit tvungen att lämna den på Gloucester road i väntan på att hitta någon jag känner med en bolt cutter-stor metallsax? Lyckligtvis så är den så rostig och dann att ingen velat sno den. Annars har det väl mest sett ut så här:
Mitt arbetsbord i början på januari, ganska städat. Nu så är det en enda röra igen.
Dee's bröllopsklänning har gått igenom ca 3 transformations hittills...
En annan som jag sytt mycket åt är helt tvärtom, jag fick två meter siden och sy en tunika som ledord. OK!
Fick tjusiga symönster från Sew La Di Da att prova på Make Do Monday bloggen.
Sålde sista plagget jag hade i min Etsy shop. Jag jobbar på en massa klänningar i olika storlekar så återkommer tids nog om det!
Finaste stunden den här veckan var när Matilda som är 8 år sydde klart sin gympa påse redan i början av timmen och hade den på sig resten av lektionen <3
Annars så har jag suktat efter nya tyger, känner starkt för pasteller i vår och sommar!
 
Om någon känner för uppdateringar mer än två gånger i månaden så finns jag på Instagram: skirtallweek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0