En kväll i Dismaland

I början av september så öppnades dörrarna till "Dismaland" upp. En fantastikt utställning fylld till bredden med sarkasm, ironi och samhällskritik-i sann Banksy anda. Dismal översätts väl bäst som dyster eller missnöjd och alla som arbetade vid entren eller skötte karusellerna var konstant i karaktär, "stop smiling" var det första jag hörde när vi kom in.
Trots att det såg ganska grått ut utifrån...
Så var det rätt färgglatt och så mycket att titta på, att fundera över och skämmas för.
Snabbmatsförpackningar som gror.
Den här bilhuven och broderierna nedan var något jag fastnade för rent estetiskt.
Jag tog inte så många fler foton då mina batterier gav upp men det fanns så mycket att se och jag är glad att vi tog oss dit.(Se mer här) Nu så är utställningen över och allt material som inte tillhör konstnärerna ska skickas till Calais för att byggas om till skydd för flyktingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0