En Lilou klänning

Den andra mars så fyllde jag år och jag fick en massa fina presenter. Mest hårda paket (den bästa sorten) men jag visar dom en annan dag. 
Jag fick den här fina mönsterboken av Corwin på måndags morgon: Tilly Walnes-Love at first stitch, det är en superbra och lättförståeling bok med sju olika mönster i åtta olika storlekar samt tips på hur du kan ändra detaljer som kragar och fickor.
Tilly var med i en säsong av The great british sewing bee och har bara sytt i några år men har skapat sin egna linje symönster och det här är hennes första bok! De första mönstrena är ganska enkla, ett hårband, ett par pyjamas byxor och en kjol med dragkedja i sidan och dom tre sista plaggen lite svårare. 
Storlekarna är inte riktiga storlekar utan heter 1, 2, 3, 4, 5 osv vilket är lite förvirrande och en måste ta sina mått innan en ritar av delarna. Annars är alla instruktioner rätt straight forward.
Jag ritade av mina delar till en Lilou klänning och började klippa ut i second hand fyndat tyg.
Vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Fredrikapåvinden

Åh vad kul! Den boken har jag på min "att-köpa-lista".

Svar: Jag rekommenderar den då det är ganska bra bas mönster om en har egna designideer. Sen är mönstren ganska 60-tals inspirerade vilket också är fint :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-03-14 @ 22:17:46
URL: http://fredrikapavinden.com
Postat av: Daisy

Åh den skulle jag kunna tänka mig

Svar: :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-03-15 @ 14:34:11
URL: http://vinylbrus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0