S för sömnad!

Mitt extrajobb kan vara ett av de bästa alltså, jag blir så lycklig av att vara där! Idag så öppnade och stängde jag sybutiken där jag i vanliga fall har sylektioner för "teens" på torsdags eftermiddagar. Eftersom det var ganska grått och trist ute och inte så mycket folk som tagit sig stan för att köpa tyg så passade jag på att knäppa lite kort!
Så småningom så hoppas jag på att hålla en egen klass i sömnad här, ovan har vi exempel på sånt som är bokat för mars.
Det är en himla massa knappar och mönster och annat längs med väggarna.
Biasbinding och organic cotton hyllan.
Längs med andra sidan väggen så finns det ännu mer tyger!
Jag har förövrigt fått i uppgift att prova mönstret för Sewaholics Cambie klänning, för att se om torsdagsklassen kan tänkas ha tålamod för det. Tyvärr så var mönsterpassningen omöjlig att få till med det här tyget...
Mitt favoritskåp!
Vill så gärna köpa några meter av det här tyget...
Fast det fick bli den sista biten av det här istället, det ska bli en topp av något slag tror jag.
Och i köket så kan en koka några koppar te mellan kunderna, fint va :)

Kommentarer
Postat av: henrietta

oj nej vad fint!!!! var ligger denna dröm??? (hittade precis din blogg, supermysig)

Svar: Den heter Flo-jo Boutique och ligger i Bristol. Välkommen :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-17 @ 23:16:41
URL: http://henriettaochjohanna.blogspot.no
Postat av: Fredrikapåvinden

Alltså wow! Vilket drömjobb! Urmysigt

Svar: Åh, jag önskar att jag kunde få vara där mer än fem dagar i månaden bara!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-17 @ 23:39:55
URL: http://fredrikapavinden.com
Postat av: Ellen Lindberg

Men hur drömmigt att jobba i en sybutik!?

2015-02-20 @ 17:27:51
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0