Kudd fodral

Förra helgen så sydde jag ett kuddfodral av ett tjusigt stycke tyg som blev över på jobbet. Jag mätte ut två rektanglar som var några cm längre än kudden jag behövde ett fodral till och så letade jag fram en svart dragkedja.
Jag overlockade runt mina två tygstycken eftersom båda var i sammet och det blev en massa ludd överallt.
Jag sydde ena sidan av dragkedjan först, bytte pressarfot för att komma så nära som 
möjligt.
Nålade och mätte den andra sidan av dragkedjan mot det andra stycket.
Kom ihåg att flytta på nålen, jag råkade visst böja denna.
Sedan "stängde" jag sidorna av dragkedjan med en raksöm.
Så var den på plats.
Nåla ihop styckena med rätsidorna mot varandra, lämna dragkedjan öppen så kan du vända allt in och ut när det är klart!
Här saknas bara en kudde.
Och vips så for den ner i soffan och ja, det är en utter med en fläkt, en grävling med ögonlapp och cocktail, en groda iförd hatt och en ekorre med en gitarr bland annat, party animals!

Kommentarer
Postat av: Sandra Lundin

Men åh, det tyget alltså! Skulle kunna titta på det i evigheter. Eller skriva en bok om det ;)

Svar: Haha, åh tack!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-04-13 @ 08:20:08
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0