Lista

Nu så har alldeles för många månar kommit och gått så jag tänkte passa på och utnyttja å,ä,ö på tangentbordet hemma hos pappa och fylla i min alldeles första lista!
 
1. Hur gammal är du? Jag fyller tjugotre om bara fyra dagar, den andra mars. 
2. Hur gammal känner du dig? Jag känner mig nog sådär lagom vilsen mellan 20-25.
3. Vad har du gjort i dag? Tittat på min favorit kanal Nature och varit avundsjuk på djurskötare, ätit pizza med pappa och Sandra, fyndat tyg och låtsasrosor till hårband på Röda korset och bara varit. 
4. Vilken film såg du senast? Jag köpte Moonrise kingdom på dvd och såg den två gånger i rad.
5. Vem ringde du senast? Corwin, han har jobbat 12 timmar i sträck hitills i London.
6. Är du besatt av någonting? besatt är ett starkt ord
7. Är du rädd för blod? Nä, blödde näsblod senast igår morse, vore jobbigt att inte palla det liksom
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? på en datastol i pappas vardagsrum brevid min resväska och en ihopfällbar säng.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Hade det funnits en och annan kvinnlig statsminister genom tiderna hade det varit mer intressant att memorera tycker jag. Nej, med andra ord.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Blått, svart och mönstrat.
12. När vaknade du i dag? tio i tio gick jag upp.
13. Vilken är din favorithögtid? Jag tycker om midsommar!
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? På en upplyst gata i Tokyo med Corwin i handen
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Jag har nog aldrig varit där.
16. Hur vill du tillbringa din pension? lite äventyr, lite stugliv
17. Vad lyssnar du på just nu? surret från PC:n
18. Har du någon gång brutit ett ben? Inget jag har kollat upp.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Tomater, en god ost, mjölk, te och pasta av vilken sort som helst.
20. Vem är din favoritkändis? jag är väldigt förtjust i Ulyana Sergeenko.
21. Vad är du på för humör just nu? lite lätt uttråkad
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Asien
23. Snarkar du? Bara om jag är förskyld, sådär att man väcker sig själv om det är illa.
24. Vilka yrken har du provat på? Städerska, konsum, dagisfröken, au pair, butiksbiträde, sömmerska och jobba på resturang.
25. Hur går du helst klädd? Strumpbyxor och klänning, på jobbet blir det oftast jeans och tischa. 
26. Vilket stjärntecken är du född i? Stolt fiskarna!
27. Vilket är ditt favoritgodis? vit choklad och sötlakrits eller häxvrål
28. Vad sa du senast? Puss puss
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Bild, träslöjd och språk
30. Vad har du på dig just nu? sockar och nattlinne
31. Vilken är din favoritaffär? Waterstones bokbutiker, särskilt dem med inbyggt café
32. Vad har du för storlek i kläder? 36/38
33. Vad har du i dina fickor? nycklar
34. Vad köpte du senast? tre stuvbitar tyg, tre handvirkade grytlappar och två stycken ljuskransar.
35. Hur många gånger har du flyttat? hur många gånger som helst. Elva gånger sedan jag fötts på ett ungefär
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Hur kan man ta med sig saker om man är fast på en öde ö? Det jag helst skulle vilja ha på mig är en yxa, en enorm filt och ett bibliotek i någon form.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? kvällsmänniska
38. Senaste filmen du såg på bio? A good day to die hard- på alla hjärtans dag...
39. Har du blivit sydd någon gång? bara när jag inte stoppat symaskinen i tid.
40. Har du någon gång badat naken utomhus? Jomenvisst
41. Vad åt du till frukost? En kopp blåbärs te och tunnbrödmacka med ost.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag tretton och jag och pappa flyttade ut ur skogen för att jag skulle bo närmare högstadie skolan jag skulle gå på.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? ja, när jag var au pair i england så körde jag 5 km/h för fort på en 50 och fick betala £80 och gå en kurs.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Jag kom hem från England i fredags och sedan dess har man ju blivit omhändertagen fint!
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Jag hittar det oftast inte förrens alarmet går på morgonen så det är olika.
46. Vad var det sista du åt?  Pizzan jag tröck i mig till lunch
47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? när jag jobbar så brukar det stå 05:50-09:15
48. Är du blyg? Mer i stora skaror
49. När flög du senast? I fredags, passkontollanten påpekade att mitt pass går ut i juni.
50. Har du något tatuering? ramen på en stjärna på väster skulderblad. Har suttit där i nio år nu så jag glömmer den lätt.
51. Har du varit med om en bilolycka? tre mindre krockar, en gång så backade en hippiebuss på mig mitt ute i skogen så sedan dess har min mörkblå bil en silverhuv.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja
53. Vilken är den roligaste träningsformen? jag gillar att rida och vara ute och gå. Cykla utan att cykla för tränings skull och hoppas att jag ska gilla roller derby när jag vågar börja.
54. Har du några husdjur? Jag har en katt som inte bor med mig, han är kvar i Sverige men vi är fortfarande varandras Viktor och Sabina.
55. Vill du gifta dig? kanske
56. Var växte dina föräldrar upp? Norberg till största delen, precis som jag
57. Har du någon gång ringt polisen? Nej
58. Vilka är dina största svagheter? Oorganiserad, optimist/super pessimist
59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Binus, Bina, Sabuns
60. Vad ska du göra imorn? Svika kjolhelaveckan mantrat lite och leta byxor. Mitt enda par jeans som jag jobbar i vareviga dag har sakta men säkert börja ge upp, ringa Aina, säga hejdå till mamma och packa väskan.
 
Lista lånad av http://hejregina.blogspot.se/ som förövrigt är en nyfunnen favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0