Lucka tretton

Berätta om ett minne från din uppväxt; lucka tretton i Emilys julkalender.
 
Jag har precis börjat första året på mellanstadiet och passar på att smyga iväg till personalrummet som ligger två trappor ner i källaren. Kalla, breda trappsteg i sten med märken efter fossiler som man lätt halkar omkring på i mjuka sockor. Jag har ett par tunga exemplar av skolans national encyclopedin i famnen och det är tyst eftersom alla är på sina lektioner.
När jag nått mitt mål så slår jag upp sidorna som jag gjort små hundöron på och öppnar upp kopiatorn. Jag kopierar minst tjugo sidor om drakar, häxjakter, troll och annan mytologi. Sidorna är varma och jag är orolig att någon ska komma på mig, bara några sidor till.
Sist av allt kopierar jag ett blad om någon gammal kung och placerar den som framsidan på min hög av sidor om det ockulta. Som en tjuv som inte lämnar något till slumpen. 
När skoldagen är slut så går jag hem till farmor, äter mellanmål och kombinerar mina fakta med mina Harry potter böcker tills pappa kommer och hämtar mig.

Kommentarer
Postat av: Elli

Blir alldeles varm av att läsa. HErregud vad länge sen det är. Puss och god jul!

Svar: Hihi, God jul finilur! :) xxx
kjolhelaveckan.blogg.se

2013-12-26 @ 11:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0