Lucka sex och sju

Jag har inte gett upp ännu utan fortsätter med Emilys julkalender som du kan hitta här. Jag tänkte sätta ihop lucka sex och sju i samma inlägg och därmed göra en dubbellucka: Berätta om en person som inspirerar dig och någon som betytt mycket för dig. 
 
Någon som inspirerar mig, inte bara när det kommer till kläder men även att våga vara sig själv, är Elsa Billgren. Jag tycker att denna fantastiska kvinna är så sjukt uppmuntrande och pepp att jag känner att om jag bara kan spara ihop lite pengar så att jag inte landar på bara rumpan om min frilans plan går helt i baklås, så kan jag bli och göra precis vad jag vill! Sedan jag började följa Elsas blogg så känner jag mig även modigare när det kommer till vad jag vill ha på mig. Jag älskar färg så om jag köper något nytt så är det sällan en basfärg och detta leder ofta till crazy combinations som jag inte alltid är helt nöjd med. Men om Elsa vågar köra på fjunig hatt, mönstrad vintage klänning och lakrits strumpbyxor, då kan jag rocka min powerrangers klänning med polkadot tights och nitdiadem med rosor om jag vill!
link
Angående min frilans plan så vill jag ju så hemskt gärna få vara sömmerska på heltid då detta verkligen är något som jag älskar. Jag har hur mycket som helst kvar att lära, vet inte om jag ska fortsätta jobba och lära mig den vägen eller prova kursre. Jag skulle inte ha något emot att sy åt någon annan igen, fast jag har ju en hel del egna drömmar som jag vill få i verket så klart. Hur som helst så tar det tid men en får ta tag i det själv när tiden känns rätt helt enkelt!
 
 
En person som betytt mycket för mig och alltid är så hjälpsam och bra är Corwin. Han har verkligen gjort England till mitt andra hem och jag hade aldrig överlevt min tid som au pair här utan honom och Hillevi som också var en klippa.
Det är konstigt hur lätt allt har fallit på plats, att flytta ihop och bli vuxna och betala räkningar tillsammans, ha diskussioner om det vore bäst att köpa en ny tvättmaskin eller gå till laundretten på hörnet eftersom den vi har i lägenheten vi bor i har packat ihop. Jag trodde aldrig att jag skulle få ha det så här fint och lätt. Att hitta sin andra hälft som kommer från en bakgrund som är en helt annan än min och inse att det kanske inte skiljer så mycket ändå. Att ha olika språk men ändå kunna prata om allt.
Corwin är otroligt kreativ och fantastiskt impulsiv, han har världens finaste skratt och dem tryggaste kramarna. Jag är super tacksam för att han pushar mig när jag tvekar inför utmaningar och håller min hand när jag grinar till pixarfilmer på bio. Min allra bästa person.

Kommentarer
Postat av: H

Vad fint skrivet :)

Svar: Tack!
kjolhelaveckan.blogg.se

2013-12-09 @ 06:35:21
URL: http://rainbowcreativity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0