Lucka nummer tolv

Då var det dags för musikluckan i Emily's julkalender; om musiker och toner som inspirerar mig.
Jag är en sucker för vackra texter och ganska sorgliga låtar, sedan gillar jag låtar som målar upp en historia som likar en fem minuters film i huvudet som svirsar förbi. Men allra bäst gillar jag mycket trummor, gitarrsolon och riktigt klämmiga melodier!
Ett exempel på en låt som målar upp en historia är Dolly Partons Jolene. Fler exempel på band och artister jag gillar för det är Dire straits, Kate Nash, Veronica Maggio, The Cure, Bat for Lashes, Håkan Hellström och Florence+the machine t.ex.
Om jag ska gå till jobbet eller för att handla så tycker jag om trummor och fart så då lyssnar jag på Bloc Party, Arctic monkeys, Stevie Nicks, The Donnas, Adam and the ants (på bilden tillsammans med princess Margret, åttiotal), The Strokes och Foo fighters bland annat. Melodiska sånger som jag fastnar för är oftast nyare musik som Haim eller jättegammal som typ Chopin.
Alla bilder från pinterest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0