höst i Halifax

Sista helgen i Oktober så blev jag och Corwin upplockade av lillebror Connor som tog oss hela vägen till Halifax för en helg med mys och frisk luft. Lördag morgon tog vi bilen med hundarna ut på äventyr.
 
Det var väldigt vackert väder.
 
Vi kom fram till den här byggnaden; Crag vale. Vi drack varm choklad i solen och kikade runt på dem olika våningarna.
Högst upp fanns det en utklädnings ställning i det som var gamla underhållnings rummet.
 
Jättefina gamla klänningar.
 
spel.
Mellan husen.
Ville inte ramla i!
Lycklig Flick!
Vi åkte in till ett museum som är belagt i den gamla mattfabriken i Halifax. Det fanns en rad med bilder om snögubbar. Denna var väldigt sorglig.
Mattfabriken byggd helt och hållet i Lego.
 
Sol.
Vi såg solen gå ner över "the moors".
Får. Så klart!
Söndagen var kall och regnig men vi gav oss ändå ut på prommenad.
Högsta punkten där man kunde se över alla moors.
Vi åkte in till Leeds för att se på Corwins yngsta lillebrors utställning.
City of Leeds museum tror jag det hette.
Kai på glasvägg.
The real deal.
Dem hade en jättefin samling med olika föremål från hela världen.
Min favorit!
Kai hade en annan utställning tidigare i år som Agsie var och tittade på. Här är en hel drös med Bainbridges precis innan vi var tvugna att krama hejdå för att kunna komma med bussen hem :)

Kommentarer
Postat av: lovisa

sabina!!!! maila mig på [email protected] för jag har inte din mail så jag kan skicka min adress till dig. poss

2012-11-24 @ 22:14:47
URL: http://radarzine.com/lovisa
Postat av: Alice Linnéa

ÅH, det såg jätte mysigt ut!

2012-11-25 @ 20:31:00
URL: http://keeplookingdear.blogspot.se
Postat av: aliciasivert

Åh, bilen på kvinnan vid solnedgången över heden är så oerhört vacker. Motljuset, sjalen, det röda håret. Mmmmm.

2012-12-23 @ 15:16:53
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0