en ledig söndag

Idag så hade jag min lediga dag och hade det inte varit för att familjen skulle ha lunchparty så skulle jag suttit inne och sytt en himla massa. Då man inte får störas och vara ivägen så bestämde jag mig för att vara ute ur huset mellan 12-17. Detta är vad jag haft för mig...
Jag vaknar av en fin stämma i telefonen runt tio, efter att ha sovit på min mobil och kvävt alarmet i en timme.
Jag kikar ut genom fönstret och konstaterar att det ser grått ut.
Hoppar in i duschen och fönar sedan håret och fastnar i otyget sjuttioelva gånger och sliter av topparna.
Hoppar i två korta tröjor, 100 den kalasbyxor och nygjord kjol! Jag älskar den har modellen så mycket att jag redan klippt ut den i tre andra tyger!
Frukost te.
Borsta tänderna och tänka att luggen är lång. Sedan krängde jag på mig jackan och åkte in till Bury.
Försökte komma in på Smiths row och kika på utställning, men det är visst stängt på söndagar.
Jag kikade priserna på spetsgardiner då jag garna vill sy en trevlig spetsklänning. Eller kanske flera.
Mysa inne på waterstone's bland bokhyllorna.
Fint inbundna penguin klassiker.
Bläddra bland bokrean.
Jag letar jeansjacka att korta av och bleka, men denna var tyvärr lite for stor och dyr.
Sist av allt så kikade jag in på biblioteket innan dem stängde.
Dagens fångst är pennor och tillbehör från poundland och en tavelram för 50p 2nd hand.
På biblan sa lånade jag tre grapghic novels (ghost world ar en favorit) samt boken "Life of pi" som min fina brevvän rekomenderat. Resterande timmar av dagen så har jag druckit två jordgubbs milkshakes inhandlade till priset av en, skypat med Corwin min och nu så ska jag läsa några av dem sista sidorna i "Wuthering heights" som jag slukat på en vecka! Jag vill verkligen se Andrea Arnolds tolkning av boken och jag kan liksom inte läsa böcker efter att jag sett film versionen. Jag tycker mycket bättre om att jämföra bok med film. Har någon sätt dem tidigare versionerna? Jag måste se nya Jane Eyre också påtal om Bronte.
Det var min söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0