Favoritmönstret

Jag har äntligen hittat ett klännings mönster som är enkelt att klippa ut, lätt att sy ihop och alltid ger lika fint resultat!
Jag har fyra varianter av den här A-linje klänningen som sys ihop i sex olika våder med ganska mycket vidd i kjolen och med hals-infodringen i ett.
Till sommaren så passar det fint med gingham rutigt eller blommig bomull, men jag kan tänka mig att det nog skulle se fint ut med en mini variant i ett grövre tyg till hösten.
Och om en känner för det så kan en knyta en rosett eller ett band i midjan! Sorry för allt det gula i fotona, det blir ett så himla mystiskt ljus i sovrummet på eftermiddagarna? Det syns inte såväl men klänning är liksom vit och mörkgrön-Bottle green som det står på kvittot från fabricland.

Kommentarer
Postat av: Joana

Love this dress :)

x

Svar: Thank you! x
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-04-22 @ 09:20:26
URL: http://www.whenyoudreambig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0