Kroatien

För ungefär två veckor sedan kom jag hem från en veckas semester i Kroatien. Vi var ett gäng som bokade flyg i April och har väntat heeela sommaren på att få komma iväg, en tidig lördags morgon var det äntligen dags!
Vi landade i ett regnigt Split efter minst två timmars konstant turbulens, det är inget vidare på tom mage kan jag lova! Det var varmare än hemma i England så alla var ändå på gott humör, en kan ju inte förvänta sig att det bara ska vara soligt för att en är utomlands heller så vi köpte båtbiljetter och frukost och så började resan till vår ö.
Ett gäng hoppfulla resenärer!
Vi åkte med en båt som skulle ta ca 3 timmar till Vela Luca, Korcula. Vi stannade till i Hvar där det var soligt.
I Lombarda som var staden vi hyrt hus i skulle det blåsa upp till storm. Jag vilade lite i solstolen tills det började regna.
Dagen efter var det hur fint som helst!
Tog bussen till Korcula och gick omkring i den gamla staden där.
Så himla många fin gränder som alla ledde ner till havet, på båda sidor. 
 
Grönska.
Glass!
Helt klart godkänt!
En annan dag gick vi på promenad och jag passade på att använda den här egengjorda klänningen.
Gillar att tonåringarna ristar varandras namn i blomblad.
Vår sista kväll tillbringade vi i Korcula och åt stormiddag som sträcktes sig från sju till halv tolv på natten. Det var jätteblåsigt och jag tror jag blev alldeles för kall, var så galet snuvig dagen efter.(Dem dukade upp till oss inomhus när det blev mörkt)
Här är andra halvan av gänget, vi var tolv pers!
Tidigt dagen efter åkte vi taxi till Dubrovnik och letade efter vårt hostel som var det fräschaste jag någonsin varit på, med jättetrevliga rum mitt i den gamla staden. Vi käkade pizza och såg en massa Game of Thrones folk och props!
På eftermiddagen hittade vi en bar som liksom hängde längs med klippväggen. Jag hade världens värsta snuva och feber men kunde inte annat än njuta av utsikten!
Såg solen gå ner och den tunnaste månen ta plats.
Vaknade 05.30 för att släpa väskorna igenom ett sovande Dubrovnik.
Sedan flög vi hem och det känns redan som om detta var förra året. Vill genast ha semester igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0