Ett hav av tulpaner

Årets första sypeppen bidrag!
Jag hade visst fortfarande en bit kvar av det här tyget sedan i somras så i veckan sydde jag en A-linje klänning med sex stycken paneler för att få lite vidd i kjolen, samt hals-och ärm infodring i ett. Josefine gjorde det så fint på sin svartvita klänning så jag blev inspirerad att prova själv!
Jag var inte så noga med mönsterpassningen men eftersom alla tulpaner är lite huller om buller så märks det inte så mycket tycker jag.
En liten ögla och knapp i nacken.
Och så hur det blev på insidan. 
 
Jag har bestämt mig för att inte köpa något nyproducerat i klädväg i år förutom typ tights och underkläder (även om jag ska försöka mig på att sy egna) så 2015 känner jag att ribban har höjts lite och jag hoppas att jag ska bli bättre på att dokumentera det som jag syr och dela med mig om hur jag gör! Glad fredag pårej!

Kommentarer
Postat av: H

Fin klänning! Ska bli kul att läsa dina tankar om köpstoppet :) Jag har tänkt att jag i år kanske ska köpa något nyproducerat (mer än strumpbyxor då) :P Men bara några linnen i bambu om jag kan hitta det.

Svar: Oh, linnen i bambu låter ju jättefint! Jag känner att jag köpt så mycket slit och släng från butiker så att göra eget eller köpa second hand känns mycket bättre i längden. 2015 är återvinnaåret för mig tror jag! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-01-24 @ 08:47:20
URL: http://rainbowcreativity.blogspot.com
Postat av: Josefine

Kul att kunna bidra med lite inspiration, och den blev ju superfin! Älskar det här med öglan och knappen i nacken, varför har jag aldrig tänkt på det?

Svar: Haha, ja tack! Alltså, öglor är super om man vill slippa mäta med dragkedjor :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-01-24 @ 10:02:41
URL: http://withheartshapedbruises.blogg.se
Postat av: Alicia

Ååååh vad fin den blev! Gillar verkligen nackdetaljen.

Svar: Tack! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-08 @ 22:37:57
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/
Postat av: Ellen Lindberg

Hittade hit via sypeppen, och blir så himla inspirerad! Ser verkligen fram emot att fortsätta få ta del av dina skapelser :) Denna är superfin!

Svar: Åh, tack!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-10 @ 22:07:03
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0