Halloween girlang

Jag är så knasigt peppad på Halloween så det finns inte! Jag har sytt på min kostym hela helgen och samlat ihop alla ljuslyktor och dekorationer som passar temat från lägenhetens alla hörn. Igår så sydde jag ihop ett gäng pappers girlanger, det är så himla lätt och snabbt gjort, gör en du med!
Du behöver:
  • en symaskin med tråd i en färg som passar motivet.
  • en sax
  • en blyertspenna
  • ett ark vitt papper (eller svart, orange, grön beroende på motiv)
  • en svart penna och en hålslagare (valfritt steg)
Rita en figur, i mitt fall fick det bli ett spöke
Klipp ut
Använd en blyerst penna för att kopiera spöket på resten av papperet, försök att rita så många som möjligt
Klipp ut dem
Jag hade även svart papper hemma så jag ritade en fladdermus figur, klippte ut en mall och ritade runt igen
Om du har en knepig figur så kan det hjälpa att klippa ut alla individuellt, för att inte vika papperet när du klipper
 
Jag valde att slå ögon i mina spöken med hålslag
Och rita munnar med en sharpie
Om du inte har en symaskin så kan en ju även tejpa upp bitarna på ett snöre. För att sy ihop dom så använder du raksöm på symaskinen och sätter ned pressarfoten
För in pappersfigurerna en och en med ca 5-10 cm mellanrum och fortsätt att hålla pressarfoten nere mellan figurerna så får du ett snöre som snurrats ihop
Jag sydde varannat spöke, varannan fladdermus men en kan ju också göra längre girlanger beroende på hur mycket papper en har hemma.
Måste även tipsa om Alicias och Jessicas bloggar, som båda bjuder på så mycket fin inspiration såhär i oktober mörkret!

Kommentarer
Postat av: Hanna

åh nej vad gulligt!

2015-10-20 @ 12:53:20
URL: http://vinylbrus.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0