En vecka i Bristol

Hösten fortsätter smyga sig på här i Bristol. Vindarna isar men solen värmer fortfarande så halsduken åker av och på för jämnan. Den här veckan har jag nästan inget planerat förutom jobb men det är rätt skönt ändå eftersom förra veckan var fullspäckad.
Jag gick längs med vattnet in till centrum några dagar i rad med olika uppdrag. Det var skönt att lämna cykeln hemma för en gångs skull, den behöver verkligen service.
Den här husbåten hade ståtliga solrosor i sin rabatt.
Trappuppgången i biblioteket var ljus och fin trots tre trasiga glödlampor.
På fredagskvällen så gick jag och Millie till the Watershed för att se Amélie på bioduken. De hade dekorerat så himla fint med posters och bjöd på macarons och baguetter.
Medan alla satte sig (det var helt utsålt!) så spelade en man soundtracket på dragspel och sedan introducerades filmen av en väldigt fransk konferencier. Det var jättefint att se filmen på bioduken eftersom jag var elva när den kom ut och därmed endast sett den på Dvd.
Efter jobbet på lördagskvällen så såg vi en föreställning längs med Harbourside där lyftkranarna dansade synkroniserat till ett live spelande bhangra band. Only in Bristol.

Kommentarer
Postat av: ISA

ser ju ut att vara en charmig och spännande plats det där ändå! :)

Svar: Det är faktiskt helt okej :) Tack för kommentaren!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-10-16 @ 23:45:02
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0