Sypeppen #37 Frida klänningen

Jag har faktiskt sytt en hel del hittills denna månad, fast det mesta har varit till andra. På Flo-Jo så ville vi prova ett nytt mönster från Colette och att sy något i vår "organic cotton jersey" som kommit in. Denna sydde jag på bara fyra timmar från att ha ritat mönstret, klippt ut det och sytt ihop. Mönstret "Myrtle" är för nybörjare men en måste läsa instuktionerna ganska noga då tyget ska vändsys hit och dit, kul ändå.
Men min sbsoluta favorit är ändå Frida klänningen som jag bara hade en meter tyg till så den fick svarta detaljer på rygg, fåll och ärmar. Låtsas knappslået fram saknar fortfarande knappar då jag har så svårt att bestämma mig för vilken sort/färg jag ska använda? små, stora, gröna, orange, blå, svart???
Jag använde mig av Megan mönstret från Tilly and the buttons boken och detta är mitt Sypeppen bidrag! Fredrika har sytt den finaste balklänningen, så himla drömmig!
Annars så har jag låtit blommorna glassa på balkongen och klappat katten mina sista dagar som sjukskriven. Vill hitta fler krukor secondhand nu så att vi kan börja dekorera balkongen med mer grönt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den gula klänningen är ju fantastisk!! /L

Svar: Tack! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-05-10 @ 07:49:07
Postat av: Elin

Wow Fridaklänningen var ju underbar! Vet du om tyget går att få tag på i Sverige?

Svar: Jag har faktiskt ingen aning. Det kan ju vara värt att fråga i din lokala butik om de säljer Alexander Henry tyg. Butiken jag arbetar för köper in deras prints direkt från USA, vi säljer tyget här och shippar till hela europa----> http://flo-joboutique.co.uk/#/shop/4574185017/frida's-garden/5126733
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-05-10 @ 10:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0