Tema papper

Jag är otroligt pepp på att prova på utmaningarna som Monthly Makers kommer att lägga fram i år (läs vad det handlar om här) och det första temat är papper! Jag har alltid tyckt att det är förtjusande med papercutting men jag har aldrig provat det själv a la Rob Ryan så igår kväll tog jag fram vad jag hade hemma för att se om jag gillart.
Jag använde mig av:
  • Ett A4 papper i svart
  • en skärbräda
  • en blyerts penna 
  • en vanlig hobbykniv/skallpell(?)
Jag ritade två skisser på pappret och blev lite förvirrad av vad som skulle klippas ut och vad som skulle stanna, så mitt första försök blev lite halvdant för hälften av alla löv råkade visst klippas bort.
Andra försöket var kattens profil mot en måne, lite cheesie men den blev jag nöjd med!
Så nu funderar jag på något riktigt fint/klurigt/kul att skära ut, det var jättekul så prova!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag gillar den översta! Eller båda två, men mest den översta! Gillar att det är någon annan än en skäggig gubbe som får röka pipa!

Svar: Haha, tack! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-01-25 @ 22:15:46
URL: http://bympv.blogg.se
Postat av: Alicia

Men hallå! Hur bra första försök? Jag är sjukt impad! Det är inte alltid lätt att hålla tungan rätt i mun och fatta vad som kan skäras bort och var en måste binda ihop delarna. Älskar även att bruden har en pipa i munnen! Skön kritik mot alla stereotyper om småflickor i klänning!

Svar: Tusen tack! Fick ju med några blad iaf :) Och ja, jag tycker ju inte att det är bra att röka egentligen så kanske det puffar ur såpbubblor eller nåt annat ur pipan men det kändes som en typiskt bra accessoar för en profil?!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-01-26 @ 00:28:20
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/
Postat av: Sandra Lundin

Men ååh, så fint! Blir galen på hur fingerfärdiga alla verkar vara. Är det bara jag som är sådär klumpig och aldrig kan lyckas med den här typen av saker? Bravo!

Svar: Åh, men prova! Jag tror att det är lite lättare med ett tjockare papper och så lite tålamod ;) Tack föresten!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-01-26 @ 07:59:35
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: Borgmästaren

Gud, är så imponerad av dessa cut-outs. Verkar bli så snyggt. Själv har jag provat någon gång med resultat att pappret mest veckade sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0