Sypeppen #33- Ett hav av blommor

Tänk vad tiden går fort! Februari är nästan förbi och jag längtar tills lönen kommer in, är luspank! På måndag fyller jag år och idag så är katten ett år gammal! Grattis Björnungen <3
Jag känner att det går ganska bra det här med kreativiten trots att det fortfarande är ganska grått ute, mitt sypepps bidrag ser ni nedan och så kan ni läsa mer om det hos Fredrika på vinden här!
Jag har sytt i det här second hand tyget förut fast jag har fortfarande inte färdigställt det plagget. Förra fredagen så klippte jag ut delarna till den här klänning, fick så klart "hjälp", men sydde inte ihop allt förrens idag då jag jobbar eftermiddag och kunde ta det lugnt hela morgonen.
En enkel A-linje klänning med korta ärmar och kort kjol.
När jag drog ner dragkedjan så tänkte jag att det hade varit ännu mer 60-tal att haft den mitt fram istället för bak så jag kanske syr en till med spetsig krage också. Nu så ska jag ta ner denna från galgen, sätta på mig ett extra par tights och cykla till jobbet!

Kommentarer
Postat av: josefine

åh, den var ju jättefin!

Svar: Tack fina du! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-26 @ 16:09:32
URL: http://withheartshapedbruises.blogg.se
Postat av: alviti

Supersnygg!

Svar: Tack :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-28 @ 10:31:49
URL: http://alvitiskapar.blogspot.se
Postat av: Hanna

Fantastisk!

Svar: Tack! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-03-20 @ 12:36:12
URL: http://hannajohanson.blogg.se/?tmp=823531

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0