Sypeppen #32- Wannabe Red Valentino

Idag så sydde jag klart de sista stygnen på en kjol som jag sytt av en stuvbit jag köpte på en loppis i somras. Jag har för mig att jag fick den här biten för £4.
Jag har länge tänkt att jag vill ha en kjol som är lite längre än dom flesta i min garderob, så att jag kan cykla till jobbet utan att få frusna knän.
Jag tycker att den här Red Valentino (AW2013) klänningen är så himla fin, stickad och med finaste broderiet och det tunna bandet i midjan. Kanske kommer jag att brodera några blommor jag också...För bilden ovan och mer klädinspiration för kallt väder kika in här.
Jag tycker att vitt är så fint att klä sig i när det är kallt ute och det här tyget är ett ganska tjockt, gardinaktigt tyg, fast inte alls stelt.
Två motveck på bakstycket.
Dold dragkedja i sidan, nu syns den inte.
Tadaa.
För att fickorna inte skulle tyngas ner av bandet och kunna hållas stängda så sydde jag på en liten popper bakom varje rosett.
Fickorna klippte jag ut och sydde på med tygets andra sida, jag gillar när en kan använda båda sidor av tyget!
Det här är även mitt bidrag för sypeppen #32 vilket du kan läsa mer om här hos Fredrika på vinden!

Kommentarer
Postat av: H

Jättefin! Och välgjord :)

Svar: Tack så mycket!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-16 @ 06:39:58
URL: http://rainbowcreativity.blogspot.com
Postat av: EvaP

Du är riktigt duktig och kjolen blev både personlig och fin.

Svar: Tack! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-16 @ 08:30:17
URL: http://eva.monkeytoys.com
Postat av: Freja

Så fin den är! Härligt att kunna använda billiga stuvar och få till personliga plagg!

Svar: Tusen tack! Känner att den kom till rätta!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-16 @ 22:59:36
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Sandra Lundin

Men shit så duktig du är! Blev ju hur fint som helst :) Måste verkligen bli bättre på att plocka fram symaskinen för jag är ofta sugen på att sy om lite av mina kläder men kommer liksom aldrig dit :P

Svar: Tack snälla :) Jag tycker nästan att det är lättare att börja på något helt nytt än att sy om nåt så jag håller med dig. Det blir så bra när tillslut tar tag i det dock! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-23 @ 08:21:26
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: Form&Känsla

Jättefint med rosetterna, de passade så bra till kjolmodellen, tycker jag.

Svar: Tack! :D
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-25 @ 20:08:25
URL: http://formochkansla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0