Nygammal bricka

Igår natt så fick jag ett ryck och bestämde mig för att jag skulle ta tag i och "klä om" vår frukostbricka som jag fick med mig hem från The Sofa Project mot en liten donation för ett tag sedan. 
Jag använde mig av:
  • ett ark mönstrat papper
  • bokomslags plast
  • en linjal
  • lim
  • penna
  • pappers sax
Jag mätte och klippte pappret så att det täckte botten på brickan och gjorde detsamma med bokomslags plasten.
Sedan täckte jag botten med lim och lade försiktigt i pappret och pressade det från ett hörn till ett annat för att inte få luftbubblor och små veck, sedan använde jag en liten kniv för att skära bort överflödigt papper.
Sista steget var att ge en yta som går att torka av så jag lade över den självhäftande plasten med samma teknink som jag använde för att få på papperet, börja i ett hörn och dra sakta.
I morse så ställde jag frukosten på brickan och var mycket nöjd med mig själv, det kanske inte kommer att hålla lika länge som om jag målat den men nu så används den ju ialla fall.
Det har förövrigt varit en ganska lugn söndag, +8°c och sol.
Katten har latat på strykbrädan och Corwin kom hem från ett jobb i Spanien, jag handlade lite mat och nu så sitter vi i soffan och dricker te.

Kommentarer
Postat av: Synne

Så lurt! Litt pent papir kan gi gamle ting nytt liv.
Katt på strykebrettet <3
God helg!

Svar: Eller hur! Och katten är alltid snabb upp på strykbrädan när den kommer ut :P Fin helg till dig med :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-14 @ 19:09:43
URL: http://www.etdrysskanel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0