Monthly makers- Tema återbruk

Månadens Montly makers tema är återbruk och jag tycker att det är kul att jobba mot ett mål som är uppmuntrande, så det här och Sypeppen tänker jag försöka vara med på!
 
Jag har klurat länge på vad jag ska ta mig för först, återbruk är så brett, nästan alla våra möbler är köpta second hand eller sånt vi fått från vänner och familjs garage utrensingar, så det finns många projekt som bara väntar på en makeover här hemma! Sedan så är jag ju också ett fan av att göra om gardiner till kläder så jag har en drös av tygåtervinning också.
Den här fotpallen har följt med tre flyttar sedan mitt och Corwin första houseshare och den enda som tycks gilla den är katten som tuggar på de lösa repen. Nu blev det ju ingen massive transformation här, fortfarande en fotpall, fast en gnutta nytt liv!
Dem var dammiga och trötta så jag klippte bort dom och tvättade av träet. 
Jag hade svårt för att bestämma mig för ett tyg men tänkte att ett grövre, mörkt tyg kommer hålla bättre i längden. Jag klippte ut tre långa remsor i japanskt denim, sydde ihop dom, vände ut och in, pressade med strykjärnet.
Provade några olika sätt att liksom väva bitarna.
Sydde fast tre stycken för hand som grund.
Såhär blev det!
Jag försökte att sy remmarna med symaskinen men det gick inte alls och nu ville jag bli klar med än jag ville vara noga med stygnen så det blev inte perfekt men jag är nöjd!
Nu bor den framför läsfåtöljen. Det ska bli spännande att se vad alla hittat på, kika in hos Inspirami som håller i månadens tema och som förvandlade några LP-skivor till bokstöd och vinställ!

Kommentarer
Postat av: M

Snyggt! Jag gillar den nya looken pallen fick!

Svar: Tusen tack! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-25 @ 20:30:24
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Alicia

Men alltså vad kul att väva direkt på pallen! Där är en idé jag aldrig haft. Kanske det är bra att katten biter sönder den ibland så du får prova nya modeller, hehe. Personligen hade jag nog föredragit en jämnare väv, alltså med alla ändar fästa i träramen som de första tre och inte bara virade runt den, men jag gillar också att den är lite vild och "skit samma, jag gör vad jag vill", liksom. Vad tycker katten?

Svar: Haha, jag tror katten gillart :) Jag ville först ha den jämn men sedan så kändes det lite för enkelt så jag rörde till det lite med flit, det går ju att ändra om jag tröttnar på att det inte är helt perfekt :) Tack!
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-25 @ 22:54:22
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/
Postat av: PysselQvinnans blogg

Jag har en likadan stol som din pall. Alltså med denna typen av sitt dyna. Nu vet jag hur jag skall laga upp den. Tack för tipset!
http://pysselqvinnan.se/

Svar: Tack! Vad kul att inspirera :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-26 @ 21:53:14
URL: http://haggalen.blogspot.scom
Postat av: Ida

Nice ju! tycker om att det inte är så perfekt och jämnt. Och alltid fint att piffa upp möbler när de börjat slitas sönder!

Svar: Tack, håller med och om det inte blir bra kan man ju göra om :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-27 @ 21:30:03
URL: http://idreaido.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0