Tio frågor

Fredrika utmanade mig med tio frågor att svara på och mitt huvud känns som om det är helt tomt på ideer. Jag började skriva på några egna frågor men nästan alla var matrelaterade eftersom jag inte ätit middag än. Här är i alla fall mina svar. 
 
1. Hur skulle din drömbostad se ut?
Jag har alltid, alltid drömt om att bo i en fyr. Jag bryr mig intet alls om det kan vara knepigt att inreda runda rum. Jag önskar mig enorma fönster och en slingrande trappa, helst längs en ganska lugn kust dock. (Vill gärna åka hit)
 
2. Vem var din största idol när du var liten?
Som liten så tänker jag nog främst på Grynet. Ta ingen skit.
 
3. Om du fick göra precis vad du ville i morgon, vad skulle du göra då?
Jag skulle vakna runt nio, äta frukost i sängen med katten i fotändan. Sedan skulle jag läsa ut en bok på tåget till en helt ny plats, skulle försöka hitta någon fin second hand butik eller gå längs med en flod och se vart jag hamnar. Känner för ett äventyr.
 
4. Vilken är din favoritbok?
Så himla svårt, jag kan ju inte bara välja en! Jag har några favoritförfattare som jag önskar läsa allt av så jag säger vad som helst av Charlotte Brontë, Neil Gaiman, Nikolai Gogol och så älskar jag Poe. 
 
5. Vilken är din starkaste sida?
Min envishet.
 
6.Vilket är ditt finaste citat?
Hm.. I'm quite the daydreamer så kanske det ovanför.
 
7. Berätta om tre bra vänner du har.  
Corwin är min bästa kompis. Han är ju min pojkvän också men vi skulle nog inte palla med att bo tillsammans och ses sisådär 345 dagar om året om han inte var min bästis. Ibland så behöver jag en extra push för att våga testa nya saker och då finns han där som både pepp, stöd och tröst om det skulle behövas och det är ju vad jag vill vara för honom med. Sedan så är han ju lika nördig (om inte mer:) som jag och kan se på tre Downton Abbey avsnitt i rad fastän det är sent en schoolnight. Det är en bra vän. Vi har liksom samma prioteringar.
Ellinor och Matilda är två donnor som jag kännt sedan skolåren och dom är både super inspirerande och fina rakt in i hjärtat. Jag har ganska svårt för att lära känna nya människor så då är det skönt när man har vänner som man kan prata med som om man sågs igår, även om man inte träffats på år och dar <3
 
8. Hur ser din tandborse ut?
Jag borstar hårt vilket pappa alltid påpekar och ger mig en ny tandborste när jag hälsar på hemma i Sverige. 
 
9. Vad har du alltid i kylskåpet?
Tomater. Trots att Matilda säger att dom håller sig bättre om man inte förvarar dom kallt.
 
10. Vilken är din favvofrisyr?
Det känns som att jag har hittat hem nu när jag har lugg igen. Helst vill jag att mitt hår ska se ut såhär när jag vaknar.
 
Jag tänkte att jag skulle tipsa om tio fina utländska bloggar i nästa inlägg som en ny slags utmaning! 

Kommentarer
Postat av: Hedvig

men åh Grynet är ju bäst haha!! och älskar bokomslaget!!

2014-11-21 @ 08:27:21
URL: http://hedvighedvig.devote.se
Postat av: H

Så himla praktiskt om håret såg ut så när man vaknade! :D

2014-11-21 @ 09:35:48
URL: http://rainbowcreativity.blogspot.com
Postat av: Matilda

Inte håller bättre, men smakar bättre ;) Längtar supermycket efter dig och Korven! Pusspusspuss

2014-11-21 @ 20:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0