Skokartongen med mönster

Såhär förvarar jag mina mönster, I en skokartong som jag klätt om med present papper från Ikea.
De flesta är köpta second hand och därför lite slitna i kanterna.
Mina moderna mönster köper jag antingen på nätet eller från Fabricland. Nästa gång kan jag köpa med mig två mönster till priset av ett!
Jag rekomenderar nya mönster eftersom dom oftast kommer i flera storlekar och instruktionerna är mer detaljerade.
Äldre mönster köptes oftast i mått efter byst och midja, de flesta delarna är helt omärkta förutom hål för att visa vart insnitten ska sitta.
Jag gillar flera mönster i ett, som detta från sextio talet, så tjusiga!
Några åttiotals favoriter.
Det var den skolådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0