Om tågtider, möbler och spel.

Så mitt nya jobb går jättebra även om jag fortfarande fegar ur när det kommer till att skräddarsy kappor, det är så mycket att komma ihåg! Det som är svårast är ändå att pendla. Jag är ju en himla tidsoptimist men hittills så har jag inte missat något av mina tåg! Pepparpeppar. Jag har ingen aning om hur december har kunnat gått så här fort fram men detta är vad jag haft för mig på lediga dagar och kvällar.
Vaknar, snoozar med lampan på (japp, min mobil är low-tech) och dricker en kopp te.
Hittar den här filuren i soffan och myser lite till.
Prommenerar förbi den här tegelstens väggen.
Cream and Chrome längs med North street har finaste men också dyraste second hand möblerna i Bristol. Just nu så står en stockman modell i finfint skick i skyltfönstret. Drömmen!
Köpte lite tyg i en charity shop.
Kikar in på en antik butik i Clifton med fina fågelburar.
Don't mind if I do!
Fullproppat med saker att att gå runt och gräva fram skatter ur.
Klockan 5 känns inte lika mörkt längre.
Lilablå himmel.
Sedan så har jag även påbörjat detta projekt, ska visa mer när det är klart.
I fredags hade vi spelkväll och provade att spela LINKEE för första gången. Det tog minst tre timmar innan det utsågs en vinnare och mitt huvud var alldeles snurrigt av fakta efteråt.
Och så tittade vi på fyrverkerierna för att fira Clifton suspension bridge som blev färdig byggt för 150 år sedan! Nu så har jag tre dagar kvar att jobba, sedan en veckas ledighet med födelsedags firanden och nyårsfest i Skottland!

Kommentarer
Postat av: H

Low tech mobiler is the shit. Och att snooza med lampan på. Funkar inte annars!

Svar: Haha, menar det! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2014-12-23 @ 06:48:44
URL: http://rainbowcreativity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0