Nytt jobb!

Jag skriver ju inte så värsta mycket om mitt vardagliga liv här, det blir mest om sömnad. Det är ju det som jag fotar mest och så är jag ingen höjdare på att skriva. Det blir svårare och krångligare med åren, i Januari så har jag bott i England i fyra år och jag kommer på mig själv när jag skriver inköpslistor eller pratar med katten att jag både tänker och pratar engelska rent automatiskt.
 
Hur som helst så har jag äntligen hittat ett nytt jobb och idag så jobbade jag mitt första skift som sömerska (igen)!
Jag behöver inte längre tvätta håret varje dag för att det luktar mat, inge mer kaffepulver under naglarna, inget mer att bära tungt, stå och springa runt i tio timmar med endast 15 minuters rast!
Hurrah for change!
Jag har tremånaders prov-anställning med XO tailoring, en Italiensk kedja som planerar att öppna sin andra butik i England nästa år, de tränar därför upp nya skräddare och sömmerskor för att kunna ha tillräckligt med personal för två butiker.
Jag tror att jag nämde det till en av mina gamla arbetskamrater förra månaden att jag funderade på att börja plugga eller nåt i den stilen så det här blev ju så bra timing! 
Förhoppningvis så kommer jag att lära mig en massa nya knep, idag så tog jag mest upp byxor, bytte dragkedjor och tog hand om kunder men jag lovar att dela med mig när jag lärt mig nytt!

Kommentarer
Postat av: H

Grattis! :)

Svar: Tack! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2014-12-02 @ 06:27:24
URL: http://rainbowcreativity.blogspot.com
Postat av: Matilda

WOW! Äntligen! Supergrattis ❤️

Svar: Wihoo :D Tack!
kjolhelaveckan.blogg.se

2014-12-04 @ 19:15:38
Postat av: Daniella 🌙

Svar: Kram! Det är verkligen bara andra som varit aupairer själva som förstår en i sådana här situationer haha! ♡

2014-12-15 @ 09:19:43
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0