Lucka nio

Dagens lucka nio handlar om min stil när jag var femton. Kika in på Emilys blogg för att se fler inlägg från årets julkalender med modetema.
 
Jag var femton år och hade inte direkt någon egen stil. Jag hade tagit mig mod och börjat spela fotboll fastän jag hade noll kontroll eller bollkänsla. Jag hade knappt några ögonbryn kvar efter hetsnoppring och började snart experimentera med hårfärg hemma, gärna mörkt. Precis innan jag började högstadiet så upptäckte jag punken men vågade aldrig gå längre än Avril Lavigne, bara massa kajal, några revor i jeansen och nitarmband. Alltså mer poppigt egentligen. Sedan började jag spela trummor och lyssnade på The Donnas och Sahara hotnights och inpirerades av deras stilar. Jag kan minnas många t-shirtar med print, jeans, pappas koftor och håret i pigtails.
Jag sitter näst längst till höger,nedre raden i Norbergs BK.
Samma tjejer igen, till skolbalen så hade jag ritat en enkel klänning med tyll som en sömmerska i Avesta sydde upp. Jag var mycket nöjd med min blåa klänning då, men om jag fick välja om idag så hade jag nog letat second hand eller på Etsy.com, alternativt sytt den själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0