Lucka ett

Jag har bestämt mig för att vara med i den eminenta Emily Dahls "berätta om"-julkalender och jag tycker att den nog gör sig bäst på svenska så jag byter språk hejvilt!
Den första luckan är berätta om din stil:
Efter att jag lurat omkring i mitt lilla arkiv så har jag insett att fastän jag i mitt huvud tror att jag klär mig söttufft, lite som hallonlakrits smakar, med blommiga klänningar och kängor. Så inser jag nu att det mest bara ser flickigt ut. Egentligen så är det inte världens suprise eftersom kläninngarna jag syr mest ser ut såhär:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Blommigt, rosa, rött och blått.
Tre av mina favoritplagg kommer från en och samma gardin...
 
 
 
Mina favoritskor:
Sedan gillar jag att göra något med håret:
 
 
 
Om jag fick fylla garderoben med precis vad jag ville så skulle allt i min pinterest garderob hänga längs med väggarna! En skulle nog ha ännu svårare att välja kläder varje morgon men ändå. Den bästa komplimangen jag fått i klädväg var när någon tyckte att jag såg lite ut som Madicken! Jag känner mig mest som jag i kjolar och klänningar. Jag köper väldigt sällan nyproducerat sedan jag flyttat till England, kanske mest för att jag inte har råd men jag tycker också att det finns så mycket bra second hand här där jag bor. Och sedan syr jag ganska mycket själv också. Om jag bara fick välja en stilikon så skulle det vara Enid Coleslaw-tartan and dinosaurs liksom.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Du gör så fina klänningar!

Svar: Tack :) Du syr också fint tycker jag!
kjolhelaveckan.blogg.se

2013-12-03 @ 14:38:00
URL: http://www.withheartshapedbruises.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0