Lucka åtta

Det är dags för lucka åtta i Emilys julkalender och jag ska berätta om ett plagg jag minns från min barndom.
Här är en bild på mig och farmors hund Nicko från 1990-nånting. Jag har egentligen aldrig gillat clowner men av någon anledning så kan jag minnas hur jag brukade fråga pappa om inte han kunde måla mig som en clown på lördagar när jag var sju-åtta år. Jag kommer så väl ihåg den här skjortan, både den och strumpbyxorna hade jag fått ärva av min farmors-kompis-släkting vilka alltid verkade rensa sina garderober. Skjortan var i herrmodel storlek large och hade träknappar i kragen som katterna älskade att bita på när jag hade dem i knät. Jag använde den som klänning och älskade förövrigt att matcha tightsen med rött upptill. Min mamma missförstod mig när jag sade att jag önskade att mitt hår var jämnlångt och klippte allt mitt hår samma längd som min lugg, vilket resulterade i pottfrilla. Mitt hår hade inte nått ner till axlarna förrens jag var tolv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0