studentklänning

Fram till min studentdag så påbörjade jag fem olika vita klänningar. Jag färdigställde två stycken och den jag inte använde tänkte sälja till dig som saknar avslutningsklänning.

Det ser nästan ut som att jag nyser. Och ja, det regnade men man kunde visst vara glad ändå. Jag minns att alla var så nojiga men man kan ju faktiskt inte bestämma väder själv.


Den här klänningen är sydd i chiffong, är helfodrad och har ett veckat liv med massor av pärlor i två gammelrosa nyanser.(glansiga och dimmiga) Den är låg i ryggen och är inspirerad av konståkningsdräkter. Axelbanden är långa och går att knyta i kors eller ha som vanligt. Öppnas och stängs med dold dragkedja i ryggen.
 
På bilden så har Anna en tyllkjol under och det är jättefint att ge den en lite extra puff. Har du ingen egen syr jag i en för 100 kronor. Den är fin utan också. Kjolen är ganska kort i längden, mät om du är osäker!
midjevidd:77 cm
rygglängd (från dragkedjan):8 cm
övervidd: ca 82 cm
kjollängd: mellan 32-42 cm (assymetrisk kjol)
uppskattningsvis en storlek: 34/36

400 KRONOR-FRI FRAKT
500 kronor med tyll kjol

Intresserad? [email protected]

Kommentarer
Postat av: josefin mandarin

åh så snygg!

2010-05-18 @ 20:35:19
URL: http://mkeys.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0