Återvunnen siden

På jobbet i lördags så gjorde Delia något som jag tycket var helt genialiskt! Hon letade fram en påse med gamla sidensjalar ur förrådet; klippte ut och sydde ihop de tjusigaste siden trosorna ever!
 
 
Jag blev så inspirerad att jag utnyttjade halva lunchrasten för att se om dom hade några sidensjalar i någon av second hand butikerna på Gloucester road och jag hittade en! När jag kom hem så rotade jag även fram tre gamla skjortor jag hade tänkt att jag skulle försöka laga men jag var i klippartagen så jag klöpp ut tre par trosor istället.
Ryggstyckena på sjkortorna var tillräckligt breda för både fram och baktycke på trosorna så jag har bitar över till andra projekt.
Mönstret som Delia använde fanns i storlek 32-40 så jag ritade av min storlek och klippte ut bitarna när jag kom hem.
Siden är så tunt och fint, en märker direkt om en har sega saxar!
Tre par utklippta, nu saknar jag bara resår och sidenband att knyta sidorna med så jag ska köpa det imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tjusigaste jag sett!

Svar: <3
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-11-25 @ 17:28:03
Postat av: Fredrikapåvinden

Åh så spännande att få se de färdiga!

Svar: Jag hoppas att jag ska få ihop dem ok! Håll tummarna för mig! :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-11-25 @ 21:52:46
URL: http://Fredrikapavinden.com
Postat av: Amanda Jonsson

men så tjusigt! vill också sy trosor!

2015-12-02 @ 13:58:37
URL: http://ajonssons.blogg.se/
Postat av: Alicia

Alltsååå det här är typ det mest romantiska jag sett! Fyy vilka fina trosor och så himla fint att ha egensydda sådana! Väldigt inspirerad blir jag <3

2016-01-10 @ 13:04:25
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/
Postat av: Denise

Den här idén tänker jag sno! Så himlahimla fina att jag blir helt tossig!!!

Svar: Tack! Go for it :) Gillar dina projekt jättemycket föresten!
kjolhelaveckan.blogg.se

2016-01-27 @ 16:38:51
URL: http://evadotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0