En höstlista

Här i Bristol är det fortfarande ganska grönt och förhållandevis ljust ute men jag känner mig ändå riktigt redo för hösten! Oktober är en av mina favoritmånader och jag har redan en massa äventyr planerade...
★ Äta: Kakor med nötter, soppor och massvis med äpplen! Jag väntar hängivet på Atilio-Sandras äppelrecept.
★ Läsa: Jane Eyre är en väldigt bra höstbok som jag kan läsa om och om igen. Jag ska till biblioteket senare i veckan i jakt på Faust eller The fountainhead, dessa är dock nya i mina ögon.
★ Färgskala: Rostrött, senapsgult och ljusgrått, som illustrationen ovan av Lieke Van der Vorst, Greenhouse.
★ SkapaJag har köpt några meter denim i hopp om att kunna sy mina första jeans.
DIA DE LOS MUERTOS! HALLOWEEN! (Och min namnsdag!)
★ Se: Suffragette-Jag hittade denna av en slump för ett ganska bra tag sedan och jag är förstummad att jag inte sett den sprida sig över hela internet? Jag tycker att det är på tiden att vi får se en verklighetsbaserad och fantastiskt välgjord film om dessa kvinnor, jag grinade till och med till trailern, av både ilska och lycka. Lova att se den på bio om tillfälle ges. Hellre fem Suffragette filmer om året än en enda Transformers film till! The Time Is Now! (Vote Hillary)
 
Förutom ovanstående så ser jag framemot långprommenader i Leigh Woods och Forest of Dean, cykla ännu mer (helst utan att lyckas bryta armen igen), lära mig virka, tända ljus och träffa alla kompisar som farit omkring hela sommaren. Har jag missat något?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så härlig lista! Äppelrecept kommer snart :D
Längtar också efter att få se suffragette :)

Svar: Dubbel tumme upp! :))
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-09-24 @ 08:18:34
URL: http://atilio.metromode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0