Lördagsnytt

Idag så var det två stora vintage mässor i Bristol och jag hade tänkt gå på båda men eftersom det var så mycket folk och det skulle kosta lite för mycket med inträde så nöjde jag mig med att gå några varv runt en, det fick bli Lou Lou's vintage fair.
Jag tittade på symönster och trådrullar.
Längtade efter vårsolen när jag bläddrade bland alla bomullsklänningar och blommönster.
Jag kom hem med tre klänningar för £11, dom behöver dock sys om en hel del men i fint skick och nedsatt pris.
Och så köpte jag en bit av det här 60-tals tyget, kvinnan som sålde det kallade mönstret "groovy" och var så himla söt när hon sade det. Tänker att det antingen blir nya sittdynor till köksstolarna eller kanske en kjol...

Kommentarer
Postat av: josefine

oj vad fint tyget var!

Svar: jag är glad att jag slog till :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-07 @ 19:10:11
URL: http://withheartshapedbruises.blogg.se
Postat av: H

Åh det där tyget påminner om en kjol jag hade för några år sen (attans att jag blivit större haha). Den var rätt 60talig i snittet och hade två små fickor med varsin rätt stor vit knapp på.

Svar: Det låter jättefint! tror det är ett typiskt 60-tals mönster så kanske kul att göra något i den stilen :)
kjolhelaveckan.blogg.se

2015-02-08 @ 10:32:20
URL: http://rainbowcreativity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0