1920-tals party

En regnbågsglad dag så hade jag en eftermiddag på mig att fixa någonting i min garderob till en tjugotals inspirerad klänning.
jag klippte bort spetsen från en H&M kjol
klippte ut bakstycke och framstycke i svart polyester med lite skimmer i
klippte delarna itu på mitten och sydde i en matt scalloped kant och matchade med samma i ärmarna och Voilà!
Bakifrån, djup rygg och silverdragkedja.
Framifrån, lite strykning på detta plus silversmycken, kände mig väldigt nöjd!
Jag försökte göra så att håret såg kort ut men det var inte det lättaste, jag saknar verkligen att ha en locktång. Jag snurrade håret och fönade det torrt och sprayspraysprayade för att det skulle stanna.
Phil och Corwin innan taxin kom. Jag skulle göra ett par hängslen till Corwin var det tänkt men jag hann inte med det.
Väl där så var det väldigt fint inrett och fortfarande ljust ute.
 
 
 
Födelsedagstårtan till dem tre töserna som ordnat allt!
 
 
Liveband
bad dem att posa..
 
 
 
Klockan var inte mycket, här någonstans så bytte man till dubstep och vi dansade tills tvåtiden och sedan gick vi hem och sov, mina fötter var trötta och håret hade sedan länge fallit ner men det var en hemskt fin födelsedagsfest, om det är något englesmännen kan så är det "fancy dress party"!

Kommentarer
Postat av: amanda

syr du på beställning?

Svar: kan göra, beror lite på vad du tänkt dig:) skicka ett mejl till: [email protected] din idè och bilder
Kram
kjolhelaveckan.blogg.se

2012-10-11 @ 11:27:04
Postat av: Hanna

Gud så fräck klänningen blev!

2012-10-25 @ 22:41:27
URL: http://sanningsenlig.blogg.se
Postat av: Alice Linnéa

Klänningen blev jätte fin och söta du satte verkligen pricken över i:et med sminkningen! <3

2012-11-13 @ 15:55:34
URL: http://keeplookingdear.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0