projekt

Jag har inga som helst problem med att påbörja nya projekt. Helst så ger jag mig på jakt efter nytt att sätta saxen i så fort jag kan, allt som oftast när jag fastnat någon annanstans. Ovan så ser ni ett av mina nya mösnter. Fina Mrs. Shaz gav mig Drape 2 av Hisako Zato och den innehåller 14 olika mönster med draperingar. Jag tänkte testa och se hur dem var i storleken så jag ritar mönstret för en tisha i storlek small med drapering längs med hela sidan och endast en sidosöm.
Tyvärr så hade jag inget jersey material hemma så det fick bli ett prov i billig polyester.
Köpte grönt tyg och testar att sy en klänning som dem vi arbetar med på jobbet. Flera lager med fint tyg, siden under och sedan undertyg under det. Vimsigt.
 
Supermjuk klarröd klänning med urringad rygg. Klurar på hur jag ska lösa det med ärmar eftersom jag inte har så mycket till övers kvar. Klippte sönder en filt.
Har fått fett fläckar på en tröja. Typiskt. Har dock T-shirt grafifitti pennor!
Ett försök till spetsprydd triangel rygg.
Min favorit, jag har aldrig sytt i något liknande förut och min maskin är inte så värst imponerad men jag tänker mig en nätt ljusrosa jacka med 3/4 ärmar och fullcrikel kjol.
 
 
Fäster sömsmånen för hand på alla sömmar.
Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: makeityourownhanna

Det här ser ju helt underbart ut.

2013-02-14 @ 10:25:25
URL: http://www.makeityourown.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0