sömmerska nu?

Jobba, jobba, jobba! Jag kämpar på så mycket som det bara går. Den här veckan så har jag påbörjat och nästan gjort klart två klänningar, en blus, två kjolar och en topp. I tisdags så sydde jag upp en klänning till en bal som är imorgon och sedan har jag printat bilder och gjort modeteckningar och plaggskisser till min portfolio. Idag hade jag min första intervju som en "freelance seamstress", jag var hemskt nervös eftersom allt i studion var så nytt och såg så proffesionellt ut. Förhoppningsvis så får jag kanske provjobba en dag men jag vet att jag nog är lite för oerfaren. Dem hade redan kickat fyra tjejer innan mig eftersom dem har för mycket att göra i sommartider med bröllopsklänningar hit och dit; "we have no room for mistakes".
Hur som helst så har jag och Corwin flyttat till ett större rum och så snart jag städat upp efter veckan som gått så ska jag visa lite!
En liten del. Den blå rullen är 22 meter tyg som jag ska använda för att sy 14 stycken dräkter till 2000 trees festivalen som drar igång nästa helg. Min stackars symaskin får ingen vila. I helgen så ska i alla fall jag ta det lugnt i Halifax med pojken och spela tv-spel och vandra runt i lite vildare omgivningar. Snart så ska jag hem och hälsa på också. LÄNGTAR!

Kommentarer
Postat av: Aina

Åh, när kommer du till Sverige? Vore ju underbart att kunna träffa dig då! <3

2012-07-10 @ 14:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0