för tänka sig, jag missade lucia

Här i england så firar man varken advent eller Lucia, så igår var bara som en vanlig arbetsdag. Jag hade helt glömt bort att jag skulle kunnat baka lite lussebullar att kalasa på eller druckit lite glogg och smånynnat på någon sankta lucia sång som präntats in i skallen. Hade jag varit i sverige så hade jag nog iallfall bakat.
Så kan det vara, jag tog igen det idag med en kopp te och en liten mincepie-det var ju iallfall russin i den. Sedan snurrade jag på min julbelysning runt huvudet och mindes tillbaka till en tid då jag själv fick försöka mig på att kamma ur stearin ur håret.
Nåväl, det är ju olika överallt! Igår var sista skoldagen så nu är det nedräkning fram till den tjugofemte på riktigt. I förra veckan så fick jag gå på julspel med en massa toddlers som alla ville sjunga högst. Det var faktiskt precis som i en av dem sista scenerna i Love actually, jag saknade spiderman, bläckfisken och hummrarna men istället så fanns det med en gruffalo.
Det var så sött och alla var sa gada att få vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0