grundmönster

Nu så gör jag grundmönster på beställning. Det är enkla mönster med 6 delar som går att variera i det oändliga. Jag har inte gått någon kurs eller särskild skola så det är på amatörnivå jag delar med mig. Som bas så ritar jag upp ett grundmönster för klänning/kjol/tröja med en lång och en kort ärm. Detta är ju kjol hela veckan men skulle du vilja ha grundmönster till ett par byxor så kan du få det. För att göra en jumpsuit t. ex så byter man bara ut kjoldelarna till byxdelar. I det kuvert med mönsterdelar som du får hem medföljer också några enkla beskrivningar för hur du lätt syr en klänning eller kjol. Några tips på kragar och halsringningar, knäppningar och sånt finns också med i beskrivningen.


1.framstcke 2.bakstycke 3.framstycke kjol 4.bakstycke kjol 5.långärm 6.kortärm

Jag kan rita upp mönster från strl 36-42 och om du, precis som jag, är t.ex 36 i överkropp men 38 runt höfterna så kan jag självklart anpassa mönstret. Tycker du att det är svårt att säga vilken storlek som passar dig bäst så ta dessa mått och skriv ner dem så fixar jag det!
60 kronor är allt jag begär. Maila mig: [email protected]



Jag syr oftast kläder efter sånt som jag har köpt i butik, klippt sönder det som tappat form och använt som mönster. För en tid sedan så fick jag en bunt med mönster av min farmor som hon samlat och använt sig av när hon sytt kläder till min pappa och hans syskon då dem var små. Eftersom dem var sju stycken så sydde farmor mycket eget. Hon sydde ockås om en hel del. Det är iallafall med hjälp av denna samling som jag nu kan dela med mig!

Kommentarer
Postat av: Hanna

så himla bra. Tack än en gång fina du.

2010-09-15 @ 13:36:04
URL: http://explodera.devote.se
Postat av: sh

tack snälla du!

2010-09-19 @ 03:17:23
URL: http://ellepourlui.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gör du fortfarande grundmönster och skickar? I så fall är jag intresserad :)

2012-02-02 @ 20:50:56
URL: http://fredrikapavinden.blogg.se/
Postat av: moa

gör du fortfarande? skulle gärna vilja köpa ett.

2012-05-05 @ 12:56:59
URL: http://samarkanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0