geografi b

När jag gick i skolan så letade jag citat i alla skolböcker som kunde lätta upp tunga ämnen. I min historia bok fanns det inte så många som var uppmuntrande så i den skrev jag upp citat "utifrån" så att säga. I min geografibok i tvåan så stod det så här:
"Atmosfären är det lufthav som omger jorden"
Och detta har stannat kvar i mitt huvud. Jag är en dagdrömmare och ord som dessa triggar mina tankar. Vi andas luft ifrån ett hav som bara finns här runt om oss. Den är så känslig och vi är ännu känsligare, för vad skulle vi göra utan detta lufthav. Men vad gör vi med det? Det finns inget annat ställe i universum som alla människor kan nå till om vår jord skulle bli omöjlig att bo på men ändå tycker vi att det är viktigt att kunna flyga, att man kan få ha minst två bilar per familj och att vi kan spotta på det som är så mycket större än vi någonsin kommer kunna vara i närheten av.
Jag kan fortsätta i evigheter men det är ju ingen som läser ändå om det inte finns någon "inspirerande bild" eller iögonfallande ord i form av något provocerande. Det är just i det här denna lilla värld av bloggar har hamnat- som när man träffar någon för första gången och efter 3 sek har bestämt sig för vad man tycker om denna inger ju inte en massa textrader av någon som skriver lite halvkasst någon vidareutveckling av intresse. 
Vet inte riktigt varifrån all bitterhet precis kom, det var ju inte där jag började. Nu slutar jag.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du har rätt. Jag läser sällan långa bloggtexter utan bilder, men det här fastnade jag för. Jag gillar citatet. Jag gillar tankar som gör att det hisnar i magen, att vi är så små och att stjärnorna är så himla långt bort till exempel.

2010-05-14 @ 19:43:46
URL: http://stormsvala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0